29 Μαρ 2014




Παρουσίαση Βιβλίου
Διασκεδαστικός υλισμός
Δασκαλόπουλος Άκος
Εκδ. Γκοβόστης, 1991

Η 4η και τελευταία ποιητική συλλογή του Άκου Δασκαλόπουλου ονομάζεται «Διασκεδαστικός Υλισμός» και περιλαμβάνει 32 ποιήματα της περιόδου 1976-1987.
Ο ίδιος γράφει: «Εκεί που μας σέρνουν οι τεχνοκράτες και οι εξ επαγγέλματος πολιτικοί Όλα είναι χαμένα ή σα χαμένα γι αυτό διαλέγουμε να ζήσουμε μια άλλη πόλη, την Αθήνα των ονείρων μας, με τέντες πολύχρωμες κι ουρανούς γαλάζιους, έχοντας σαν αρχή μας το διασκεδαστικό υλισμό, που μας οδηγεί στην ανατροπή του ανάποδου κόσμου για να βρούμε το παιχνίδι, τον έρωτα, την απόλαυση – την αληθινή ροπή και τον αυθεντικό μύθο του βίου».

Μακάριοι άπιστοι σε λογαριάσαν με χρυσάφι
Μα λησμονήσανε τ’ αθώο εκείνο ξωτικό
Που σφεντονίζει τους ψεύτες στην άβυσσο
Καθώς λαλούν αηδόνια από σμαράγδι
Και τραγουδούν το αίμα, βρε!
Το αίμα που δεν κρύβεται απ’ το αίμα.

«Ιχώρα-το αίμα των θεών»
Είμαι έλληνας
Δεν έχω λύσει ακόμη
Τα αινίγματα των θεών του Ολύμπου
Μου φορτώσαν και τον Ιησού
Πως να γίνω μοντέρνος
Καημένε, Ιάννη!

«Παιδί»
Προβάλλει στο κατώφλι του
Πουλάκι απ’ το τσόφλι του
Και τις φτερούγες του κινεί
Κάποια ουράνια μηχανή
Παίζει με μια χρυσόμυγα
που ξεψυχάει σιγά-σιγά
Στο πρωινό τ’ αχόρταγο
Έχω πεθάνει πρώτα εγώ.