11 Σεπ 2012



Παρουσίαση μουσικής
282. Φρόσω Ρίνα μου
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ROCK
LYRA 2008


Από την συλλογή που υπάρχει στην έκδοση της Lyra  σε δυο συμπαγεις δίσκους ακτίνας ξεχωρίζουμε το κομμάτι «Φρόσω Ρίνα μου». Πρόκειται για διασκευή παραδοσιακού τραγουδιού από το συγκρότημα «Ανακαρα», που αποτελούσαν τρια νέα, τότε, παιδιά, που έφτασαν στην Αθήνα στις αρχές της 10ετίας του ’70 από τη Βέροια. Το αποτελούσαν τα αδέρφια Κώστας & Νάγια Γεωργίου,  Νάγια Γεωργίου και ο Μάκης Λιόλιος, που αργότερα αντικαταστάθηκε από το Νίκο Ζιώγαλα. Τα «Ανάκαρα» κράτησαν τρία χρόνια περίπου, και είχαν επιτυχημένες εμφανίσεις στις μπουάτ της εποχής και στις συναυλίες στις οποίες συμμετείχαν. Ο Κώστας Γεωργίου αναφέρει σε συνέντευξη του στον Ορφέα (http://www.e-orfeas.gr/singing/tributes/2557-article.html): «Επειδή το συγκρότημα ήταν φωνητικό, δυο κιθάρες και τρεις φωνές, σκέφτηκα να το ονομάσουμε «Ανάκαρα» γιατί ανάκαρα ήξερα τότε ότι είναι τα πνευστά λαϊκά όργανα και σαν τέτοια, κατά προέκταση, θα μπορούσαν να θεωρηθούν και οι φωνές μας».

Φρόσω Ρίνα μου
Από την πόρτα σου περνώ Φρόσω Ρίνα μου
Άϊντε τη βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άϊντε τη βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα παπαδημούδα μου
Κι από τον τοίχο ρίχτηκα Φρόσω Ρίνα μου
Κι από τον τοίχο στο ανώι Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Κι από τον τοίχο στο ανώι Ρίνα παπαδημούδα μου
Κι από τ’ ανώι στον οντά Φρόσω Ρίνα μου
Άϊντε το βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άϊντε το βρίσκω κλειδωμένα Ρίνα παπαδημούδα μου
Σκύφτω φιλώ την κλειδαριά Φρόσω Ρίνα μου
Άιντε θαρρώ φιλώ εσένα  Ρίνα κουκουλαζούδα μου
Άιντε θαρρώ φιλώ εσένα Ρίνα παπαδημούδα μου