28 Μαΐ 2010

Παρουσίαση βιβλίου
Το Πέρασμα. Τρία Μονόπρακτα
Κανδηλώρος Χάρης
Σειρά νεοελληνικό θέατρο
Εκδ. Δωδώνη, 2010

Τα τρία μονόπρακτα θεατρικά έργα του Χάρη Κανδηλώρου, γραμμένα για να παιχτούν, είναι κατά σειρά: «Δέκα λεπτά», «Ήθελα κάτι να σου πω», «Θυμάσαι το ποτάμι;».
Ο φόβος του θανάτου, ο θάνατος κατά πρόσωπο, η διαχείριση του "μετά", θέματα επίκαιρα ανά τους αιώνες. Προσφιλές πεδίο αναζήτησης κι αντιπαράθεσης φιλοσόφων, θεολόγων, επιστημόνων, κι όμως ανοικτό και στον κάθε άνθρωπο, ακόμη κι αν θα τολμήσει να αντικρίσει τα ερωτήματα λίγο πριν το τέλος.
Τα κείμενα αυτά αφορούν αυτούς τους ανθρώπους «της τελευταίας στιγμής», που ξορκίζουν τον φόβο του τέλους με τη σκέψη - μια λέξη - μια κίνηση. Όλα λίγο πριν «το πέρασμα».
Ένα μικρό απόσπασμα από το τρίτο, που διαδραματίζεται στον Άδη:
ΑΝΔΡΑΣ: (σαρκαστικά, με απογοήτευση) Ποιητής ... Τι τα θες. Αυτό που ήθελα δεν το έκανα.
ΤΖΟΒΑΝΑ: Τι πράγμα παιδί μου;
ΑΝΔΡΑΣ: Λέω, αυτό που ήθελα σ’ όλη μου τη ζωή δεν το κατάφερα.
ΤΖΟΒΑΝΑ: Ωχ, μην αρχίσεις πάλι.
ΑΝΔΡΑΣ: Έφυγα μ’ ένα παράπονο, μια ανεκπλήρωτη επιθυμία.
ΤΖΟΒΑΝΑ: Το ξέρω αγάπη μου, το ξέρω. Μην ξαναρχίσουμε τώρα.
ΑΝΔΡΑΣ: (προοδευτικά κρεσέντο στην ένταση) Τόσες ανοησίες κυκλοφόρησαν τυπωμένες, τόσες ασυναρτησίες εκδόθηκαν, τόσα βιβλία γράφτηκαν, πουλήθηκαν, αγοράστηκαν και ποτέ δεν διαβάστηκαν από κανένα και ... και τα δικά μου κείμενα δεν εδέησαν ποτέ να βγουν παραέξω από το συρτάρι μου.
ΤΖΟΒΑΝΑ: Έλα μωρό μου, μην το σκέφτεσαι τώρα σε τι ωφελεί;
ΑΝΔΡΑΣ: (προοδευτικά κρεσέντο στην ένταση) Έγραψα παραμύθια για παιδιά, νουβέλες για μεγάλους, θεατρικά έργα ... Τίποτα ! Όλα στο συρτάρι. Ακόμα και τα ποιήματά μου, ακόμα και οι στίχοι μου που γίνανε τραγούδια, όλα στο συρτάρι.