10 Ιαν 2008

Παρουσίαση μουσικής
13. Γλυκό παράπονο
ΤΑ ΣΟΝΕΤΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΕΡΩΤΑ
ΜΙΚΡΗ ΑΡΚΤΟΣ 2006
5/5
Η Μικρή Άρκτος παρουσιάζει σε ταυτόχρονη έκδοση (βιβλίο και συμπαγή δίσκο ακτίνας) τα Σονέτα του Σκοτεινού Έρωτα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Η συγγραφή αυτών των σονέτων έγινε το 1935, ένα χρόνο σχεδόν πριν την δολοφονία του. Ο ισπανικός εμφύλιος πόλεμος και ο απροσδόκητος θάνατός του, δεν επέτρεψαν ποτέ την ολοκλήρωσή του έργου, που προέβλεπε 100 σονέτα. Οι κληρονόμοι του ποιητή, κράτησαν αυτά τα ποιήματα - από τα πιο ερωτικά και λυρικά του ποιητή - κρυμμένα στο συρτάρια τους για μισό αιώνα έως το 1984. Η μετάφραση του Σωτήρη Τριβιζά, διατήρησε την έμμετρη μορφή των πρωτότυπων ποιημάτων. Στον δίσκο περιλαμβάνονται 5 ποιήματα μελοποιημένα από το συνθέτη Δημήτρη Μαραμή, ο οποίος είναι γεννημένος το 1975 και έχει γράψει μουσική για θεατρικές παραστάσεις στη Μ. Βρετανία και στην Ελλάδα και διδάσκει σύνθεση και πιάνο. Τα τραγούδια ερμηνεύει εξαιρετικά ο Μίνως Θεοχάρης, ενώ πιάνο παίζει ο ίδιος ο συνθέτης. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι κυκλοφορεί και ένα δίσκος με τον τίτλο «Σκοτεινός έρωτας» όπου τραγουδάει ο Μάριος Φραγκούλης. Κατά την άποψή μας η λιτή απόδοση που φιλοξενούμε εδώ είναι ανώτερη.
Το συγκεκριμένο κομμάτι «Το γλυκό παράπονο» δεν περιλαμβάνεται στον προαναφερθέντα δίσκο του ΜΦ, κάτι που το κάνει ακόμα πιο σπάνιο.
Να στερηθώ το θαύμα μη μ' αφήσεις
στα μάτια σου να χάνομαι και να 'χω
τη νύχτα ν' ακουμπάει στο μάγουλό μου
το ρόδο της ανάσας σου μονάχο.
Πονώ που είμαι εδώ, σ' αυτή την όχθη,
κορμός χωρίς κλαδιά στην ερημιά του
χωρίς χυμό χωρίς πηλό και άνθη
για το σαράκι μες στα σωθικά του.
Αν είσαι ο κρυμμένος θησαυρός μου
στα μάτια σου να χάνομαι και να 'χω
τη νύχτα ν' ακουμπάει στο μάγουλό μου
το ρόδο της ανάσας σου μονάχο.
Αν είσαι ο κρυμμένος θησαυρός μου
η σταύρωση και η νωπή μου θλίψη
κι εγώ σκυλί της επικράτειάς σου.
Αυτό που έχω κερδίσει ας μη μου λείψει
και που στολίζει τώρα τα νερά σου
με φύλλα από το φθινόπωρό μου.