12 Φεβ 2021

 







Παρουσίαση μουσικής
451. Τα ποδήλατα
ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, 2004

 
Το κομμάτι «Τα ποδήλατα» είναι δημιουργία του φίλου συνθέτη και καρδιολόγου Θανάση Δρίτσα, ο οποίος τυγχάνει μόνιμος κάτοικος της «Μενεστρέλλων Πολιτείας». Να τι μας εξομολογήθηκε για την γέννηση της μουσικής ιδέας:
Μια ηλιόλουστη μέρα στην παραλιακή λεωφόρο, στο ύψος της Γλυφάδας, οδηγούσα το αυτοκίνητο μου και η κίνηση συντονίστηκε με τον ρυθμό που ποδηλατούσε ένα ζευγάρι με πολύχρωμες στολές.
Ακολούθησα με το αυτοκίνητο μου τους ποδηλάτες σε κοντινή απόσταση γοητευμένος από την κίνηση τους. Η αρμονία και η ρυθμικότητα της κυκλικής κίνησης κάτω από το βλέμμα του ήλιου με συγκλόνισαν. Μέσα μου είχα ήδη αρχίσει να ακούω το κομμάτι.
Όταν γύρισα στο σπίτι μου κάθησα αμέσως στο πιάνο και ξεπήδησε αυθόρμητα η μελωδία και οι τρεις πρώτες συγχορδίες που θα αποτελέσουν το υπόβαθρο του ρυθμικού pattern.
Παράλληλα ζωγράφισα έναν πίνακα που απεικόνισε την αίσθηση αυτή. Ήταν το λαμπρό φως του ήλιου που έπεφτε πάνω στους ποδηλάτες, οι ανταύγειες που φώτιζαν την έξοχη ρυθμική κίνηση. Αυτός ο Ήλιος μαζί με τον αρμονικό ποδηλατικό ρυθμό ήταν η γενεσιουργός αιτία που γεννήθηκε αυτή η μουσική. Όπως ο λαμπρός ήλιος στον Ξένο του Αλμπέρ Καμύ γίνεται αιτία κατακλυσμιαίων μεταβολών.
Η αρχική παρτιτούρα γράφτηκε για πιάνο, η πρώτη παρουσίαση του έργου αυτού έγινε θυμάμαι το 2002 σε καλοκαιρινή συναυλία στο Κάστρο της Καλαμάτας κατά τη διάρκεια αφιερώματος σε έργα μου. Το κομμάτι "Τα ποδήλατα " ερμήνευσε σε πρώτη εκτέλεση το σύνολο Μουσικής Δωματίου Μείζονες Απουσίες σε ενορχήστρωση Γιάννη Γκίκα.