11 Μαρ 2009

Παρουσίαση βιβλίου
Τρεις παλιές ιστορίες
Πατρίκ Ζίσκιντ (Patrick Süskind )
Εκδ. Ψυχογιός 1998







Στο μικρό αυτό βιβλίο του Πατρίκ Ζίσκιντ, συγγραφέα του «Αρώματος», κρύβεται εκτός από τις τρεις αρκετά συμπαθητικές, αλλά όχι καταπληκτικές, νουβέλες και ένα μικρό διαμάντι ! Είναι ένα 4ο μικρό κείμενο με τίτλο: ΑΜΝΗΣΙΑ IN LITTERIS.
Πρόκειται για μια διήγηση 10 σελίδων, αληθινός καθρέφτης για πολλούς.
Μερικά αποσπάσματα:
Πως ήταν η ερώτηση; Α, ναι: Ποιο βιβλίο με εντυπωσίασε, με σφράγισε, με σημάδεψε, με συγκλόνισε, σηματοδότησε «μια νέα φάση στη ζωή μου» ή «με έβγαλε από την τροχιά μου»...
... όπως πολύ σωστά απέδειξε ένας Αυστριακός ψυχολόγος, του οποίου το όνομα αυτή τη στιγμή μου διαφεύγει, σε ένα αξιολογότατο δοκίμιο, του οποίου τον τίτλο δεν θυμάμαι ακριβώς. Το μόνο σίγουρο είναι πως το εν λόγω δοκίμιο είχε συμπεριληφθεί σε έναν τόμο με τον γενικό τίτλο «Εγώ κι εσύ» ή «Αυτό κι εμείς» ή «Εγώ ο ίδιος» ή κάπως έτσι τέλος πάντων, και ξαναεκδόθηκε πρόσφατα, τώρα στις εκδόσεις Ρόβολτ, Φίσερ, Ζούρκαμπ; Θα σας γελάσω... Το εξώφυλλο πάντως ήταν πράσινο-άσπρο ή γαλάζιο-κίτρινο... εκτός αν ήταν γκρι-μπλε-πράσινο...